Month: April 2018

  • Punca buah pinggang rosak sebab suplemen ke?

    Suplemen Jadi Punca Buah Pinggang Rosak Selalu kita dengar viral pasal pesakit di diagnos punca buah pinggang rosak akibat suplemen kan. Perasan tak? Yang beri pendedahan atau pun buka cerita tu dahlah doktor pula, jadi memang ramai lah yang percaya. Saya makan suplemen, ah sudah! Saya memang pemakan suplemen Shaklee. Bila dengar benda macam ni […]

  • Aktiviti Riadah Di Bukit Larut & Taman Tasik Taiping

    Riadah Suatu Gaya Hidup Sihat Mendaki Bukit Larut 2 hari lepas, saya berpeluang luangkan masa bersama seorang teman untuk hiking di Bukit Larut. Lebih kurang 8.15 pagi, kami mula mendaki ikut trek laluan jip sahaja sebab lebih mudah jalannya berbanding ikut trek hutan. Target untuk daki sampai ke pondok 2 yang terletak 2.6 km dari […]

  • Set Jerawat Shaklee dan Fungsinya untuk Merawat Jerawat

    Rawat Jerawat dengan Nutrisi Yang Cukup dan Sihat Tengah survey set jerawat Shaklee ke? Alhamdulillah, jenama Shaklee memang sudah dikenali sebagai vitamin semulajadi yang telah membantu ramai orang dengan masalah kulit muka berjerawat. Saya pun salah seorang pengguna yang cukup berpuasa hati dengan hasil yang saya dapati selepas mengamalkan set jerawat Shaklee ni tau! Tanpa […]

  • 9 Vitamin Shaklee Untuk Jerawat | Cegah Sebelum Parah

    Bagi yang ada masalah jerawat tu mesti tercari-cari vitamin shaklee untuk jerawat anda kan? Jadi di sini saya ingin kongsikan 7 jenis vitamin Shaklee untuk jerawat yang benar-benar dapat membantu anda. Suplemen Boleh Bantu Masalah Jerawat ke? Mungkin ada yang bertanya begini kan. Sebenarnya perlu difahami, yang punca jerawat boleh jadi di luar badan atau […]

  • Senarai Vitamin Shaklee Berserta Harga dan Fungsinya

    Kepentingan Vitamin Untuk Kesihatan Kalau anda pernah baca artikel saya sebelum ini, anda tentu faham yang vitamin adalah salah satu nutrisi yang badan kita perlukan untuk mengekalkan kesihatan badan. Oleh itu, kali ini saya ingin berkongsi senarai vitamin Shaklee untuk anda. Vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadi yang didapati daripada sumber yang organik. Ia dijamin selamat, […]

  • Tanda Kekurangan Vitamin Dalam Badan Jangan Diabaikan

    Mengapa Badan Kita Boleh Kekurangan Vitamin? Tanda kekurangan vitamin dalam badan ni wajib kita tahu ye! Vitamin adalah salah satu dari 7 kelas makanan yang kita perlukan. Kecil-kecil cili padi sifatnya. Mengapa saya kata begini sebabnya kita hanya perlukan vitamin dalam kuantiti yang sedikit, tak boleh tidak. Sebab secara umum, vitamin memainkan peranan dalam kelancaran […]

  • Produk Shaklee Untuk Bina Badan / Gym

    Suplemen Bina Badan Ada yang bertanya baru-baru ni pada saya, ada ke produk Shaklee untuk bina badan? Jawapan saya, ya ada. Set bina badan atau bina otot ni biasanya dicari oleh abang-abang sado kita. Ada tu yang memang nak bina otot dan untuk tujuan workout di gym. Ada juga abang-abang kita ni yang merasakan badan […]

  • Cara Kira Keperluan Protein Harian Badan Anda

    Protein: Terlebih Jangan, Terkurang Pun Jangan Protein adalah satu jenis nutrien penting yang diperlukan oleh badan manusia. Tapi anda tahu ke berapa keperluan protein harian┬ámasing-masing? Bersempena promosi ESP, tajuk ni sebenarnya agak penting untuk dikaji. Saya terfikir juga sebenarnya. Memandangkan ESP adalah suplemen protein, maka memang patut sangatlah ambil tahu kan. Ambil tahu ni bukan […]

  • Review Produk Untuk Kulit Bayi Sensitif Jenama Shaklee

    Produk Untuk Kulit Bayi Sensitif Mencari produk untuk kulit bayi sensitif mungkin memeningkan ibubapa. Maklumlah ia jadi amat-amat penting supaya serasi dengan kulit anak yang ada alergi kulit macam eczema. So kali ini saya nak review satu produk untuk kulit bayi sensitif daripada jenama Shaklee. Produk ini dipanggil Shaklee Baby. Shaklee Baby baru je dilancarkan […]

  • Fungsi ESP Shaklee Sebagai Suplemen Protein Terbaik

    ESP Shaklee – Suplemen Protein Terbaik ESP Shaklee adalah satu jenis suplemen protein. Sumber protein ESP adalah daripada kacang soya yang organik dan non-GMO. Ramai sebenarnya penggemar ESP ni. Justeru, suka saya kongsikan fungsi ESP Shaklee untuk maklumat kita bersama. 7 Fungsi ESP Shaklee 1. Rahsia Awet Muda Protein, dengan unit asasnya asid amino adalah […]