Month: July 2018

  • Cara Merawat Penyakit Kaki Tangan dan Mulut (HFMD) Dari Rumah

    Apa itu HFMD HFMD atau penyakit kaki tangan dan mulut adalah satu penyakit akibat serangan virus jenis heterovirus, sama ada Coxsackievirus A16 atau enterovirus A71; iaitu jenis virus yang merebak melalui lendir dari saluran pernafasan dan pemakanan manusia. Jadi, ia biasa boleh dijangkiti apabila kulit secara langsung terdedah dengan cecair, air liur atau air bisa […]

  • Cara Daftar Ahli Shaklee Secara Online | Mudahnya Klik Dan Terus Submit

    Mengapa Perlu Jadi Ahli Shaklee? Cara Daftar Ahli Shaklee Secara Online | Biasanya kalau customer beli vitamin Shaklee dengan saya dan pembelian mereka lebih jimat kalau mendaftar ahli sekaligus, saya sentiasa akan cadangkan mereka untuk daftar terus. Sebab pertama supaya mereka dapat berjimat wang. Yang kedua bila jadi ahli Shaklee ni, dah dapat peluang beli […]

  • Petua Awet Muda Yang Mudah, Segera dan Memang Menjadi

    Semua Orang Nak Kelihatan Muda! Petua Awet Muda | Suka ke kalau jalan-jalan di luar, tiba-tiba ada orang tegur kita dan kata kita Nampak muda? Padahal dah berumur pun tapi penampilan kita rupanya awet muda je di mata orang. Hai mestilah suka hati berbunga-bunga kan hehe. Lagi-lagi bagi perempuanlah. Yang lelaki pun takde bezanya, mesti […]

  • Cara Atasi Sembelit dan 3 Amalan Baik Untuk Jangka Panjang

    Sembelit Itu Siksa! Kalau anda pernah sembelit, mesti anda tahu betapa siksanya! Berperuk di dalam tandas berjam lama sampai cramp kaki jadinya. Aduhai.. Belum kira betapa sakit nak meneran membuang sebab najis keras. Belum kira lagi betapa tak selesanya perut bila sebab tak puas membuang air selain berhari-hari (atau berminggu) tak ke tandas? Jadi, jangan […]

  • Ketahui Cara Menyimpan Suplemen Anda Dengan Baik Supaya Kualitinya Kekal

    Kepentingan Menyimpan Suplemen Dengan Baik Cara menyimpan suplemen sebenarnya akan mempengaruhi kualiti dan keberkesanan yang kita makan tau. Sebab tu kalau anda seorang yang amalkan suplemen, please ambil berat tentang cara menyimpan suplemen dengan betul ya. Kalau tidak alamatnya bukan je suplemen kita rosak dan tak tahan lama, malah tak berkesan pula. Buat rugi aje […]

  • Pengalaman Berjaya Kuruskan Badan 20 Kg – Wanita Ini Kongsi Tips Yang Berkesan Dan Selamat

    Statistik: Malaysia Negara Obes? Adakah anda mahu mencipta pengalaman berjaya kuruskan badan sendiri? Tahniah diucapkan kerana sememangnya gemuk is not awesome. Orang gemuk juga terdedah kepada risiko pelbagai jenis penyakit seperti penyakit jantung dan kencing manis. Kan bagus jika kita dapat kuruskan badan supaya badan lebih sihat? Laporan tentang orang obes di Malaysia sebenarnya agak […]