cara-berhenti-merokok

Cara Berhenti Merokok Dengan Cepat dan Berkesan

cara-berhenti-merokok

Masih Mencari Cara Berhenti Merokok?

Anda nak berhenti merokok? Atau anda mencari produk berhenti merokok untuk diri sendiri mahupun untuk orang tersayang? Teruskan membaca sebab di sini ada cara berhenti merokok dengan cepat dan berkesan yang ingin didedahkan.

” Sejak amalkan produk minuman ni, saya dah kurang merokok sebab rasa rokok sangat-sangat tak sedap. Memang lepas sehari je amalkan, terus rasa rokok tak sedap.. so nak hisap lebih-lebih pun tak boleh.. “

Syukurlah berhenti merokok bukan sekadar retorik semata, memang ada alasan dan cara berhenti merokok yang benar-benar berkesan pun. Bagi anda si perokok, peluang untuk berhenti merokok sentiasa terbuka, mudahan. Fikir positif bahawa anda akan mampu berhenti merokok kerana di luar sana sudah ramaipun orang yang berjaya! Anda pun boleh, yakin saja!

Sekarang yang tinggal adalah buat keputusan sama ada anda benar-benar mahu berhenti merokok atau tidak?

Ya, anda sepatutnya berhenti merokok sebab orang yang merokok ni ibarat menempah sakit dan penyakit. Orang yang merokok ada risiko menghidap penyakit seperti kanser paru-paru, sakit jantung dan kerosakan otak. Mestilah kita nak hidup aman dan sihat sejahtera hingga akhir usia, betul tak? Jadi memang perokok kena berhenti merokok, okey 🙂

Berazam untuk berhenti merokok adalah fasa awal sahaja. Apa yang harus dilalui selepas itu adalah tentang melawan ketagihan merokok pula. Fasa inilah yang ramai orang tewas di tengah jalan. Tak tahan dengan ketagih merokok, kemudian teruskan merokok lagi. Matlamat untuk berhenti merokok sudah hilang entah ke mana.

Nak tahu apa yang berkesan untuk elakkan ketagihan merokok?

Cara Mengelakkan Ketagihan Merokok

1. Kunyah sesuatu

Bila anda rasa ketagihan datang, cuba kunyah sesuatu seperti gula-gula atau chewing gum. Ia boleh mengalihkan perhatian anda daripada menghisap rokok. Malangnya ramai yang mengaku kaedah ini hanya bertahan sementara sahaja, bila mereka terbau asap rokok daripada orang lain, ketagihan mereka timbul semula untuk merokok.

2. Ambil Ubat Berhenti Merokok

Ada banyak juga ubat di pasaran sebagai bantuan untuk berhenti merokok, antaranya Nicorette, Niquitin, Nieco Ziro dan gula-gula lozenges. Ubat-ubat ini bertujuan untuk menghilangkan kebergantungan perokok kepada nikotin secara beransur-ansur. Dalam rokok, bahan nikotin inilah yang menyebabkan ketagihan dan rasa sukar untuk perokok berhenti merokok.

Menurut portal PMR, kaedah tampalan Niquitin ialah RM750 untuk memulihkan tabiat merokok, tempohnya sekitar 10 minggu. Kaedah lozenges pula memakan belanja antara RM634 hingga RM835 untuk tempoh rawatan 10 ke 12 minggu lamanya.

Gula-gula lozenges tidak ada gula, maka amat baik untuk perokok yang ada kencing manis. Namun dalam gula-gula ini ada kandungan nikotin juga tetapi dalam dos yang sedikit. Ini memberi kepuasan kepada perokok untuk berhenti merokok, tetapi malangnya mereka akan masih terikat dengan ketagihan nikotin.

3. Ambil suplemen

I Quit adalah satu jenama suplemen yang agak terkenal untuk cara berhenti merokok. Antara bahan di dalamnya ialah herba dan madu. Manis madu dapat membuatkan perokok hilang rasa ketagihan kepada rokok, jadi bolehlah biasakan diri untuk beransur-ansur tidak merokok.

Vivix Shaklee juga salah satu suplemen yang amat bagus diambil untuk ikhtiar berhenti merokok. Ia semulajadi dan disokong oleh pelbagai ujian klinikal daripada banyak kajian-kajian yang dilakukan.

Cara Berhenti Merokok Dengan Vivix Shaklee

Sebelum apa-apa, jemput view video di bawah ya. Lelaki ini sudah berjaya berhenti merokok tau!

Anda nak bebas rokok macam lelaki ini? Tahniah bagus keputusan anda tu. Boleh amalkan Vivix lepas ni.

Vivix adalah satu minuman tambahan daripada syarikat suplemen semulajadi nombor 1 dunia iaitu Shaklee. Dalam Vivix cumalah campuran 4 jenis tumbuhan dan buah yang kaya antioksidan. Ia benar-benar satu minuman daripada sumber semulajadi, bukan campuran dadah atau vitamin buatan. Kebaikan Vivix telah dikaji dan diuji secara klinikal, jadi anda tak perlu risau dengan pengambilan Vivix.

cara-berhenti-merokok

Ambil satu sudu makan sehari 2 kali waktu pagi dan petang. Walla, insyaAllah anda bakal bebas rokok tidak lama lagi! Cara ini bukan saja mudah, cepat malah akan berkesan. Lihat saja testimoni bekas perokok yang sudah berjaya berhenti merokok dengan asbab pengambilan Vivix. Mungkin anda bakal menjadi salah seorang dari mereka.

>>> Klik untuk baca Testimoni Berhenti Merokok dengan Vivix Shaklee <<<

Harga Vivix

Harga Vivix tidaklah terlalu mahal tetapi tidaklah terlalu murah juga. Ia datang dari sumber semulajadi, maka proses yang rumit telah dilalui untuk mengumpulkan segala khasiat dari sumber asalnya. Sebab itu, harga Vivix adalah berpatutan dengan kualiti yang bakal pelanggan dapat.

Harga asal Vivix ialah RM503.50 sebotol, tahan selama sebulan.

Jika anda beli 2 botol sekaligus, anda akan layak dengan Promosi Twin Pack Shaklee. Yang ni memang berbaloi-baloi tau sebab anda akan jimat 20-30% lebih murah daripada harga asal 2 botol iaitu RM1007. Pakej ini datang dengan 4 Keistimewaan berikut:

  1. Keahlian Shaklee percuma bernilai RM68.90
  2. Penghantaran percuma bernilai RM10.60
  3. Pulangan tunai bernilai RM30+ terus ke akaun anda
  4. Beli Vivix dengan potongan harga ahli bernilai RM200+

Amacam untung kan? Beli 2 botol Vivix yang bertahan selama 2 bulan untuk misi berhenti merokok anda dengan berkesan dan selamat. Bertindaklah hari ini ya 😉

Cara Beli Vivix

Anda mahu sebotol, 2 botol (Twin Pack) atau berbotol-botol? Tak kisahlah berapa botol pun tapi ucapkan tahniah kerana anda dalam fasa berusaha berhenti merokok 🙂

Jika anda ingin membeli sebotol Vivix sahaja, boleh terus buat belian dengan klik button di bawah. Selepas selesai sila hubungi saya untuk konsultasi pemakanan ya. Cara makan pun ada cara-caranya juga supaya lebih berkesan, mudahan..

INGIN BELI VIVIX? –> KLIK DI SINI <–

Jika ingin dapatkan Vivix Twin Pack atau 2 botol ke atas, boleh hubungi saya seperti maklumat di bawah, kerana ia perlukan sedikit prosedur yang perlu saya uruskan untuk anda sebelum anda dapat nikmati semua 4 kelebihan di atas 😉

Nama: Jaja Zaleha

Pengedar Shaklee ID: 1227002

No Telefon / WhatsApp: 011-3619 8300 (Klik Di Sini Untuk Whats App)

 

 

 

Baca Selanjutnya:

>>> Bagaimana Vivix Boleh Mengelakkan Ketagihan Merokok <<<

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge