testimoni jerawat shaklee

Cara Hilangkan Blackhead Dari Rumah dengan Peeling Semulajadi

Dari jauh kulit nampak macam mulus. Bila dah dekat, alamak blackhead banyak melekat rupanya, adoi! Jom cepat-cepat cari cara hilangkan blackhead tu adik kakak ye.

Blackhead – walaupun ia tak seteruk masalah jerawat, tapi tetap mengganggu penampilan seseorang apalagi kalau ada pada muka kan? Kalau di muka biasanya blackhead selalu jadi pada hidung, dan memang merimaskan bila belek cermin je nampak bintik-bintik hitam tu. Eeuuww..

cara hilangkan balckhead
Rimasnya blackhead nie..

3 Cara Hilangkan Blackhead

Cara hilangkan blackhead kaedah semulajadi ni kena sabar dan rajin ye. Ini dia 3 cara hilangkan blackhead semualajadi yang boleh dibuat hanya dari rumah:

1. Jus lemon dan gula

cara hilangkan balckhead

Boleh campur jus lemon dengan sedikit gula. Ada orang yang kulitnya mungkin tak tahan dengan jus lemon yang pekat, jadi nak selamat elok cairkan dengan air dulu.

Campuran ni dah jadi macam scrub lah kiranya. Ambil sedikit dan tempek pada tempat yang ada blackhead tu. Sapu dengan lembut je secara memutar.

Buat dalam tempoh 3 ke 5 minit, kemudian bolehlah dibilas.

2. Madu

cara hilangkan blackhead

Petua yang ni perlu guna madu yang betul-betul pekat, sebab nak buat ia macam blackhead sticky remover.

Caranya agak ringkas. Tuang sikit madu pekat pada jari, kemudian dap-dapkan pada tempat yang ada blackhead tu. Madu akan ‘tarik’ blackhead dari kulit. Bukan setakat blackhead je, baki kotoran dan minyak pada kulit pun akan tertanggal.

Kebaikan madu ialah ia ada sifat anti-bakteria dan anti-oksida, jadi dapat cegah kulit yang baru dibersihkan dari blackhead tu supaya tak radang dan elak jadi masalah lain pula pada kulit.

3. Putih Telur

cara hilangkan blackhead

Putih telur memang berbau sedikit, tapi khasiatnya tak boleh dinafikan sebagai masker.

Sapukan putih telur pada bahagian kulit yang ada blackhead. Biarkan ia kering. Kemudian, sapukan lapisan kedua pula dan tunggu kering. Boleh tambah lapisan ketiga selepas itu. Biar selama 15 minit. Boleh bilas dengan air suam, atau gunakan tuala basah tak pun kopek putih telur yang mengering tu secara perlahan-lahan.

Kulit akan rasa tegang je bila putih telur tu mengering pada muka. Lepas tanggalkan, kulit akan kelihatan lebih bersih, sebab tu ada orang buat masker putih telur ni seluruh muka, memang jadi licin cantik je kulit kalau selalu amal tauΒ πŸ˜„

Produk Hilangkan Blackhead?

Alang-alang cerita pasal cara semulajadi nak hilangkan blackhead ni, mungkin ada yang tercari-cari produk hilangkan blackhead yang berkesan kan?

Biasanya kalau di pasaran ada dijual pelbagai krim dan scrub untuk hilangkan blackhead. Tak salah kalau nak mencuba, apa salahny, tapi kalau memilih tu pastikan produk bersesuaian dengan kulit ya. Maklumlah produk di pasaran ada yanh chemical peeling ada yanv natural peeling. Jangan nanti blackhead dah hilang datang pula masalah lain macam kulit kering dan jerawat sebab produk tak sesuai okay.

Blackhead masih berulang..

Penat-penat ikut segala petua dan buat rutin skrub tapi blackhead masih menjengah?

Ha kenapa?

Itu tandanya pori wajah kita besar sehingga boleh memerangkap minyak dan kotoran dengan mudah. Jadi walaupun cuci muka dengan baik setiap hari, bila ada pori yang besar ia mudah tersumbat dan membentuk whitehead dan blackhead. Jerawat pun boleh timbul bila kawasan yang tersumbat tadi tu diserang bakteria.

Jadi macam mana nak selesaikan masalah balckhead berulang ni?

Jawapan paling tepat ialah mesti kecilkan pori!

Collagen Powder Shaklee

cara hilangkan blackhead
Collagen Powder Shaklee

Simple. Dengan Collagen Powder Shaklee boleh kecilkan saiz pori tau! Baca apa kata mereka yang dah mencuba:

cara hilangkan blackhead

cara hilangkan blackhead

cara hilangkan blackhead
“..liang roma pada muka memang dah takdak..”

cara hilangkan blackhead

cara hilangkan blackhead

Ada yang nak hilangkan blackhead ke akar umbi dengan cara kecilkan pori terus? Bolehlah cuba Collagen Powder okay πŸ˜‰

Hubungi saya Zaleha di talian 011-36198300 untuk belian sekotak Collagen Powder yang harganya RM308 termasuk pos ke seluruh negara. Hasilnya mesti tip-top punyalah!

pengedar shaklee taiping cod shaklee taiping 2
Klik Gambar Untuk WhatsApp Saya

Nak order lagi cepat dan mudah? Klik di bawah untuk order secara online terus di laman belian rasmi Shaklee. Pembayaran ialah secara kad debit atau kad kredit, dibuat secara online yang cukup mudah. Klik-klik dan tunggu barang sampai ke pintu rumah beberapa hari kemudian πŸ˜‰

Rujukan: Crunchy Betty

 

Baca Lagi: : Lagi Testimoni Collagen Powder Shaklee Untuk Kulit Halus Berseri

2 comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge