cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat

Cara Menyembuhkan Luka Pembedahan Dengan Cepat – Ini Yang Boleh Anda Buat

Luka Pembedahan Lambat Sembuh?

Cara Menyebuhkan Luka Pembedahan Dengan Cepat | Lepas menjalani pembedahan seperti bersalin caeser atau akibat komplikasi diabetis, mesti ada yang risau nak tunggu luka sembuh kan? Bukan apa, bila luka pembedahan ni lambat sembuh faham-fahamlah yang jangkitan kuman senang berlaku. Paling risau mestilah pesakit kencing manis, sebab luka yang tak sembuh-sembuh boleh pula jadi penyakit gangren yang buatkan pembedahan seterusnya. Mahunya tak seram, adoi!

cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat

 

Ibu-ibu bersalin pun risau juga bila luka lambat sembuh ni. Tempoh berpantang jadi lebih lama dan penjagaan diri bertambah renyah dengan mana nak jaga baby lagi. Si ibu memang kena lebih berhati-hati nak kendalikan diri.

Tapi cuba bayangkan kalau luka pembedahan kita tu cepat je pulih. Mesti gembira sangat kan sebab dah tak renyah nak jaga dan takut risiko jangkitan juga. Luka sembuh dalam tempoh yang singkat bermakna dah tak perlu risau lagi bab luka terbuka jahitan ke, luka bernanah ke dan lain-lain.

Cara Menyembuhkan Luka Pembedahan Dengan Cepat

Luka yang besar macam luka pembedahan memang akan sedikit lambat sembuh.

Antara faktor kenapa luka lambat sembuh ialah kekurangan bekalan darah yang membekalkan nutrisi ke kawasan luka. Ada juga faktor lain juga seperti sakit kencing manis yang sebabkan salur darah menyempit dan kesannya kurang membawa oksigen dan nutrisi ke kawasan luka.

Menurut pakar bedah ortopedik, Dr Ahmad Mahyuddin di laman The Malaysian Medical Gazette, bekalan darah yang bagus dan tiada jangkitan kuman menentukan proses penyembuhan luka selain faktor saiz luka. Ini kerana bekalan darah membawa nutrisi penting yang membantu penyembuhan luka dengan cepat. Antara nutrisi yang paling penting dalam penyembuhan luka ialah protein kerana ia membina sel baru dan membekal bahan untuk menutup luka juga.

Ini yang boleh anda lakukan sebagai cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat:

1. Pastikan anda ambil makanan yang berkhasiat dan seimbang.

Makanan berkhasiat dan seimbang menyokong fungsi badan kita dengan baik. sel-sel badan perlu kepada nutrisi yang cukup supaya boleh menjalankan fungsi masing-masing dengan terbaik.

2. Ambil makanan yang kaya dengan protein seperti ayam, telur dan ikan.

Mungkin ada yang keliru pasal ni kan. Biasanya kalau luka ni orang-orang lama tak bagi makan ayam dan sebagainya, sebab gatal nanti. Tapi menurut Dr Ahmad Mahyuddin lagi, sumber kaya protein seperti ayam, telur dan ikan ni amat penting untuk menyembuhkan luka dengan cepat. Cuma, andai kata seseorang tu ada alergik kepada jenis daging tertentu memanglah kena dielakkan. Jadi, jelas kan kenapa ada pantang-larang sebegitu dalam masyarakat kita..

Untuk cepat sembuhkan luka, makanlah makanan kaya protein dengan banyak. Kalau ada yang alergik ayam tu rasanya bolehlah amalkan protein shake Shaklee yang berasaskan protein soya sebagai alternatif.

3. Makan banyak sayuran hijau kerana ia kaya dengan zat galian seperti zink yang amat diperlukan untuk penyembuhan luka.

Sayuran hijau yang kaya dengan mineral Zink ialah seperti bayam, brokoli, kacang hijau dan kale.

4. Jaga kebersihan luka anda. Cuci luka (dressing) mengikut nasihat doktor dan jururawat anda.

Yang ini memang sangat tidak patut diabaikan ye. Mesti ikut nasihat doktor dan jururawat untuk dressing yang teratur.

5. Berhenti merokok

Selain faktor merokok memang tidak bagus untuk kesihatan, merokok akan buatkan salur darah mengecut dan mengganggu aliran darah ke kawasan luka.

Cadangan Suplemen Berkhasiat untuk Cepat Sembuhkan Luka

Jadi tentu kita semua sudah faham yang faktor pemakanan yang berkhasiat adalah antara yang utama untuk cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat.

Di sini, saya ingin berkongsi tentang satu jenis minuman botani yang berkhasiat untuk tujuan ini. Syukur ramai yang berpuashati dengan menyatakan luka pembedahan mereka telah pulih dalam masa yang singkat.

Kisah 1: Luka Kencing Manis Cepat Pulih

  • cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat

Luka yang besar dan mengerikan ini adalah kaki customer yang pada awalnya hanya digigit serangga tetapi menjadi teruk seperti ini ditambah pula kesan daripada hari2 nurse2 dressingkan potong dan korek segala kulit dan isi yang tidak sihat 

Syukur luka ini sembuh dengan cepat isi pun cepat tumbuh sihat pula nampak kemerah-merahan , herbal blend customer sapu start bila isi tumbuh atas nasihat saya sebab takut terkena jangkitan pula dan herbal blend ni boleh bantu luka cepat sembuh.

Asbab vivix & herbal blend , juga patuh dengan Nasihat doktor , kini customer saya kembali sihat dan bebas insulin

Kisah 2: Luka Bersalin Caeser Sembuh Cepat

cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat

Kisah 3: Isi Tumbuh Dengan Sihat dan Bersih

cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat

Suami saya terpaksa menjalani pembedahan buang isi akibat bisul pada 3/7/2018.
Jangkaan doktor adalah akan ulangi procedure tersebut jika luka terus kotor & isi tak sihat tumbuh.

Sejak dari itu saya berikan suami #Vivix 1 sudu pagi & 1 sudu petang.

Lukanye agak besar bersaiz 20cm x 10cm x 1 cm.

Alhamdulillah disamping luka bertambah baik, PARAS GULA pun makin stabil.

12/7 : isi yang tumbuh tu tak sihat kalo berterusan macam tu doktor akan buat procedure untuk buang isi yang putih. Sakit? Tuan badan je yang tau sakit macam mane.

24/7: luka dah bersih isi yang tumbuh pun dah cantik.puas hati betul dengan perkembangan luka.

Kebaikan Vivix untuk Ikhtiar Menyembuhkan Luka Dengan Cepat

Minuman botani yang telah membantu mencepatkan penyembuhan luka ini namanya Vivix. Ia adalah minuman yang kaya anti-oksidan daripada jenis polifenol 4 tumbuhan utama. Kebaikan anti-oksidan ini ialah dapat meneutralkan bahan yang boleh merosakkan sel badan kita, yang biasanya ia disebut sebagai radikel bebas. Apabila mengamalkan Vivix, kesihatan sel badan akan bertambah baik dan bersedia melakukan fungsi dengan baik juga.

Selain itu, Vivix membantu peredaran darah yang lancar ke seluruh badan termasuk ke kawasan luka. Jadi, ini membolehkan nutrisi dalam darah yang diperlukan untuk penyembuhan luka sampai ke tempat luka dengan cukup. Proses penyembuhan luka pun akan berlaku dengan cepat.

Kesimpulan

Luka yang lambat pulih memang susah dijaga. Paling ditakuti ialah risiko dijangkiti kuman dan perlu mendapatkan rawatan susulan. Jadi sekiranya luka boleh sembuh dengan cepat, tak perlulah kita menghadap risiko tersebut.

Semoga panduan cara menyembuhkan luka pembedahan dengan cepat ini bermanfaat untuk semua.

 

P/S: Bagi yang berminat untuk mengamalkan minuman botani berkhasiat Vivix Shaklee, boleh sahaja menghubungi saya untuk membuat belian. Saya adalah Pengedar Bebas Shaklee (ID: 1227002) yang boleh anda percayai. Call, sms atau cuma whatsapp saya di talian 01136198300 untuk sebarang pertanyaan tentang harga dan lain-lain promosi Vivix berkaitan.

pengedar shaklee taiping cod shaklee taiping 2
Klik Gambar untuk Direct WhatsApp Saya

 

Baca Selanjutnya: Promosi Vivix Shaklee 2018 | Harga Jimat Vivix Yang Tidak Boleh Dilepaskan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge