kejang kaki ketika hamil

Selalu Diserang Kejang Kaki Ketika Hamil, Kami Sepakat Cuba Ini – Berkesan!

Kejang kaki ketika hamil cukup menyakitkan! Tengah tidur sedap-sedap di waktu malam, tiba-tiba rasa sakit yang tak tertahan aduhai.. 😭

Orang kata, kejang kaki atau tarik mengkarung mahupun simpul biawak ni perkara biasalah ketika hamil kan. Tapi nak menghadap sakit kejang kaki tu, yang mengalami saja yang akan faham.

4 Sebab Kejang Kaki Ketika Hamil

Menurut Dr Nurhazinat Yunus, Pakar Obstetrik & Ginekologi, semasa hamil otot kaki perlu menampung berat badan yang berlebihan. Semakin hari rahim juga semakin membesar dan memberi tekanan kepada pengaliran darah.

Ada juga kesan hormon progesteron iaitu antara hormon utama yang terhasil semasa hamil. Kehadiran hormon progesteron ni memberi kesan kepada ketahanan atau kekuatan otot kaki semasa hamil.

Jadinya ada 4 faktor yang menjadi punca kekejangan kaki (sumber):

1. Keletihan otot kaki.

2. Tekanan berlaku pada urat saraf bahagian kaki

3. Peredaran darah yang tidak lancar, atau

4. Ketidakseimbangan mineral di dalam badan iaitu kekurangan kalsium atau magnesium.

“Kami Atasi Kejang Kaki dengan Bantuan OsteMatrix”

Masalah kejang kaki memang tak selesa. Jadi takkan nak hadap aje tanpa buat apa-apa betul tak.

Bagi ibu-ibu hamil ni, mereka atasi kejang kaki ketika hamil dengan pengambilan suplemen OsteMatrix. Ini antara komen mereka:

“Saya memang suka sangat OsteMatrix. Masa preggie, masalah cramp kaki dengan sembelit takde.”

“Sepanjang hamil kali ini, baru 2x kaki cramp berbanding hamil sebelum ni. Alhamdulillah!”

“Sekarang sejak amalkan OsteMatrix ni saya dah tak cramp kaki lagi.”

kejang kaki ketika hamil

Apa Itu OsteMatrix?

Bagi yang belum pernah dengar tentang OsteMatrix, ia adalah suplemen Kalsium dan Magnesium daripada jenama Shaklee.

Setiap tablet OsteMatrix akan membekalkan 250mg Kalsium dan 100mg Magnesium. Ada beberapa lagi mineral yang dibekalkan dalam setiap tablet seperti vitamin D, Zink, Boron, Fosforus, Mangan dan Kuprum.

kejang kaki ketika hamil
Label OsteMatrix. Terkini, Shaklee mencadangkan pengambilan 3 tablet untuk sehari. – Foto Kredit: Rehans Wardrobe

Kalau ikutkan, masalah kejang kaki ni boleh jadi sebab kekurangan zat Magnesium dan Kalsium (sumber). Syukur, suplemen OsteMatrix dapat membantu mencukupkan keperluan ini untuk ibu-ibu hamil semua 🤗

Fungsi OsteMatrix Untuk Masalah Kejang Kaki Ketika Hamil

❤️ Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas

❤️ Memperbaiki pengecutan saraf dan otot yang baik

❤️ Menguatkan tulang dan gigi ibu dengan menghalang osteoporosis (tulang rapuh)

❤️ Mengelakkan sembelit dengan membantu pengecutan otot usus semasa membuang

kejang kaki ketika hamil

“..kaki rasa kebas-kebas dan macam nak cramp, mintak hubby tolong urut dengan minyak panas pun tak kurang. Pastu baru teringat OsteMatrix, saya ambil 2 biji. Alhamdulillah sakit beransur kurang dan dapat tidur lena hingga pagi.”

Mengapa OsteMatrix Pilihan Bijak Yang Berkesan?

Mungkin ada yang tanya kalau dapatkan zat kalsium melalui minum susu boleh ke kalau nak bantu masalah kejang kaki ibu hamil ni?

Jawapannya, ya boleh aje.

Sebab yang paling penting ialah sejauh mana zat kalsium tu dapat diserap ke dalam badan kita dengan terbaik. Salah satu faktor untuk penyerapan kalsium terbaik ialah mesti ada vitamin D juga semasa pengambilan. Sebab tu kalau boleh dapat susu yang ada kandungan vitamin D bolehlah amalkan.

kejang kaki ketika hamil
Foto Kredit: lovingcarehealthylife.blogspot.com

Bagi suplemen OsteMatrix, ia dilengkapi dengan vitamin D, malah ada kajian klinikal yang dijalankan, menunjukkan penyerapan Kalsium adalah bagus untuk tempoh 12 jam selepas pengguna mengambil 2 tablet OsteMatrix. Sebab tu ramai yang yakin dengan keberkesanan OsteMatrix tau!

kejang kaki ketika hamil
Foto Kredit: Shaklee Malaysia

Selain tu, OsteMatrix adalah alternatif kalsium yang baik bagi sesiapa yang alah dan loya dengan susu, selain ia mudah diambil dan senang pula diamalkan. Sebelum tidur tu telan je 3 tablet okay.

kejang kaki ketika hamil

kejang kaki ketika hamil

Cara Dapatkan OsteMatrix

Semasa hamil, isu cukup nutrisi memang penting untuk kesihatan ibu dan anak dalam kandungan. Selain dapatkan nutrisi dari pemakanan, satu cara lagi ialah melalui suplemen macam OsteMatrix ni. Ibu-ibu hamil yang hadapi masalah kejang kaki ketika hamil yang kerap tu bolehlah dapatkan OsteMatrix sebagai ikhtiar ya.

Klik button di bawah untuk membeli OsteMatrix terus dari laman web Shaklee secara online dan buat bayaran dengan kad debit atau kad kredit sahaja.

Boleh juga buat pesanan OsteMatrix daripada saya dan saya akan poskan nanti.

Harga sebotol OsteMatrix ialah RM61.25, tahan selama 1 bulan kegunaan. Postage cuma RM10 sahaja ke seluruh Malaysia. 😊

Tempah OsteMatrix korang sekarang dan setelkan masalah kejang kaki tu cepat!

 

Baca Lagi: Suplemen Kalsium Yang Bagus | 7 Sebab OsteMatrix Jadi Pilihan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge