kurangkan silau mata

Kami Nak Kurangkan Silau Mata, Dapat Bonus Power Rabun Pun Turun Sekali!

Kalau memandu di waktu malam, paling tak selesa bila kena silau lampu kan. Sebab tu ada sesetengah orang yang sanggup tak keluar rumah bila malam hehe. Tapi syukur ada cara untuk kurangkan silau mata ni rupanya!

Ini komen beberapa orang tentang masalah silau mata mereka yang semakin berkurang!

 

kurangkan silau mata
Power silau dah turun!
kurangkan silau mata
“Dah boleh baca mesej di WhatsApp.”

Eh bagaimana mereka melakukan ini?

Sebelum tu, suka saya ceritakan sedikit tentang fakta silau ni. Sama-sama tambah info ye.

Kalau nak tahu, silau ni sebenarnya adalah salah satu jenis rabun juga – dipanggil rabun silau atau dalam istilahnya disebut astigmatism. Macam mana silau ni boleh jadi ada 3 sebab, iaitu mungkin genetik atau akibat kecederaan atau kerana penyakit mata macam rabun atau kemerosotan fungsi mata.

kurangkan silau mata
Mata yang normal vs. Mata Silau

Kalau lihat pada rajah mata di atas, cuba perhatikan bahagian kanta mata (lenses) dan yang berlabel kornea mata (cornea). Silau terjadi bila permukaan salah satu atau kedua bahagian ni tak rata. Bila cahaya masuk ke dalam mata kita dan melalui permukaan yang tak rata ni, pembiasan cahaya jadi berterabur. Kesannya, imej objek yang kita nampak akan jadi kabur akibat cahaya yang tidak difokus dengan betul. Inilah caranya silau berlaku.

Adakah mustahil untuk kurangkan silau mata?

Ia satu soalan yang susah dijawab. Kalau baca di laman perubatan macam WebMD, HealthLine atau Portal MyHealth pun tak ada sebut tentang ini. Apa yang dibincangkan ialah cara merawat silau iaitu dengan penggunaan kaca mata, pembedahan atau lasik.

Namun rupanya kita boleh menambahbaik kesihatan mata sekaligus kurangkan silau dengan pemakanan yang berkhasiat.

Ingat lagi komen di atas? Benar, mereka dapat kurangkan silau mata mereka hasil dari pemakanan tertentu yang baik untuk kesihatan mata. Mari saya dedahkan tentang cara kurangkan silau mata yang mereka lakukan.

Makanan Mata Yang Baik Untuk Kurangkan Silau

kurangkan silau mata
Silau mata semakin berkurang. Kulit pun lebih lembab 🙂

Saya perkenalkan suplemen yang baik untuk kesihatan mata yang telah membantu ramai pengamalnya untuk kurangkan silau. Harus diingat, ia bukan ubat tapi adalah nutrisi tambahan yang berkhasiat dan menyihatkan.

kurangkan silau mata

Kebaikan CarotoMax

Ini antara kebaikan CarotoMax untuk kesihatan mata:

Alpha Carotene: Untuk penglihatan malam, mata sihat dan menghalang kemerosotan mata.

Lycopene: bersifat anti-oksidan yang menghalang penuaan organ

Lutein: Menyekat katarak, AMD (aged macular disease) dan glukoma

Zeaxanthin: melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek yang berbahaya.

Bonus – Power Rabun Pun Turun Juga

Dapat kurangkan silau mata, dapat juga turunkan power spek mata – ia memang bonus!

kurangkan silau mata
Rabun semakin kurang,kesihatan mata bertambah baik 🙂

Satu kerisauan untuk orang berkaca mata, sudah tentulah andai power spek terus naik dan naik. Perlu tukar spek selalu dan ketebalan kanta makin menebal. Ia juga bermakna yang mata pun semakin tak nampak.

kurangkan silau mata
“Power rabun dan silau, kedua-duanya semakin turun!”
kurangkan silau mata
“Power spec dah turun.”

Jadi dengan mengamalkan CarotoMax sebagai makanan kesihatan mata, ia dapat memelihara kesihatan mata kita yang berpanjangan kerana khasiatnya yang bermanfaat untuk mata. Untuk sembuh ia bukan ubat, tapi ia akan memelihara kesihatan mata dengan lebih baik.

Nak jaga mata macam mereka? Anda pun patut cuba CarotoMax okay. Highly recomended!

Nota: Dapatkan CarotoMax Shaklee daripada saya (Zaleha) di talian 01136198300. Sebotol berharga RM87.50 sahaja termasuk postage ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

 

>>> Baca Seterusnya: Fungsi CarotoMax Shaklee dan Info Lengkap Beserta Harga <<<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge