petua turunkan darah tinggi

Penawar Darah Tinggi Untuk Kawal Tekanan Darah Yang Mencanak? Vivix Ada Kebaikannya

Penawar Darah Tinggi | Setiap kali ke klinik berdekatan rumah, saya rasa kasihan kepada makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang turut menunggu giliran di sana. Mana taknya, giliran mereka bukan main lama dan selalunya ramai antara mereka yang datang awal pagi tapi terpaksa pula melangut 2 ke 3 jam lamanya sebelum dapat berjumpa doktor. Bila ditanya lanjut, kata mereka mahu jumpa doktor sebab darah tinggi lah apa lagi.

Bercakap pasal darah tinggi, betul ke orang kata bila dah dikesan menghidap darah tinggi oleh doktor dan semestinya dibekalkan dengan ubat saban bulan, sudah tiada harapan sembuh lagi. Betul ke?

Melalui pemahaman saya sendiri, ini memang ada benarnya.

Kenapa pesakit darah tinggi perlu sentiasa amalkan ubat darah tinggi mereka? Sebab utama ialah untuk mengawal tekanan darah. Tekanan darah yang begitu tinggi memang membahayakan tahu. Risiko terburuk bila tekanan darah sangat tinggi ialah kejadian strok dan serangan jantung yang mampu membawa maut.

Jadi, makcik dan pakcik yang kena makan ubat darah tinggi tu jangan memandai skip ya. Bahaya!

Tapi, bila sudah nama ubat darah tinggi ni, ada pula yang kata badan rasa lemah, asyik mengantuk dan rasa tak bertenaga. Betul kan? Ini semua sebenarnya adalah kesan ubat yang salah satunya ialah bertindak mengurangkan aliran darah dengan tujuan menurunkan tekanan darah seseorang itu. Ia sepatutnya normal sahaja melainkan kesan-kesan sampingan tersebut terlalu teruk, maka bawalah berbincang dengan doktor semula ya takut-takut dos yang diberi terlalu berlebihan atau ada reaksi tertentu dalam badan yang tak terduga.

Jadi, selain amalkan segala petua tradisional ada ke penawar darah tinggi boleh  diamalkan dari pasaran? Yang mudah dan berkesan semestinya.

Penawar Darah Tinggi Yang Semulajadi

Sebelum apa-apa, saya tak kata yang pesakit darah tinggi boleh berhenti ubat hospital okay. Tidak sama sekali!

Apa yang saya mahu kongsikan di sini ialah tentang satu minuman botani yang sangat baik untuk membantu menurunkan tekanan darah tinggi secara semulajadi. Ini bermaksud, ia menambah baik kesihatan dalaman badan seseorang supaya fungsi badan dapat mengawal tekanan darah dengan baik.

Rasa bersalah jika saya tak kongsikan testimoni-testimoni pengguna lepas yang cukup seronok dengan perubahan baik pada masalah sakit darah tinggi mereka selepas amalkan minuman ini.

Dan minuman yang dimaksudkan tersebut ialah suplemen kesihatan Vivix Shaklee.

Testimoni Vivix Shaklee Untuk Menurunkan Tekanan Darah

Saya kongsikan beberapa testimoni pengguna lepas.

1) Darah tinggi kronik membuatkan isteri Encik Rosli selalu pening dan mengah. Dengan pengambilan Vivix, keadaan beliau semakin baik.

penawar darah tinggi

 

2)  Sudah lama tak diserang sakit kepala akibat darah tinggi. Doktor suruh makan ubat klinik separuh sahaja.

penawar darah tinggi

 

3) Darah naik sampai 200 menyebabkan badan mak lemah. Lepas ambil Vivix sesudu, mak sudah kembali cergas.

penawar darah tinggi

 

4) Tak pening dan mengah.

penawar darah tinggi

 

5) Wajah mak makin berseri dan nampak awet muda walaupun pernah ditahan wad kerana strok akibat darah tinggi.

penawar darah tinggi

 

6) Vivix sangat membantu dalam mengawal tekanan darah yang normal.penawar darah tinggi

 

Mahu dapat berita gembira seperti mereka di atas? Jawab jujur dari hati ya. Tentulah mahu, betul tak!

Mesti seronok kalau tak perlu nak pening-pening kepala fikir temujanji dengan doktor untuk cek tekanan darah nanti, kan? Sebab apa, ya sebab kita yakin yang tekanan darah akan baik-baik saja di paras normal.

Ops jangan salah faham. Ubat darah tinggi dari hospital tetap kena makan dengan konsisten ya. Vivix shaklee diamalkan bukan sebab malas nak makan ubat ya, tapi adalah ikhtiar supaya tekanan darah dapat diturunkan secara semulajadi – sebagai penawar darah tinggi semata.

Alah, sama macam petua-petua tradisional untuk turunkan darah tinggi yang biasa itulah. tapi yang ini memang special sebab ramuannya memang terbukti berkhasiat melalui kajian-kajian sains sebelum produk ini dilancarkan lagi.

Lama-kelamaan, mudahan badan kita sudah mampu mengawal tekanan darah yang normal tersebut tanpa bantuan ubat pula. Jadi, risiko strok dan serangan jantung sudah dapat dielak dengan baik sepanjang masa. Bukan makcik pakcik abang kakak harus bimbang darah tinggi tak turun-turun waktu nak jumpa doktor sahaja ya.

Mengapa perlu Berikhtiar Turunkan Darah Tinggi?

Ada orang kata, jika perlu makan ubat maka makan sajalah. Tapi ramai kurang sedar, dos ubat akan makin bertambah kalau si pesakit tak berikhtiar untuk kawal tekanan darah mereka supaya sentiasa di paras normal. Dan andai kata mereka culas dalam mematuhi jadual makan ubat pula, risiko strok dan serangan jantung boleh menjengah bila-bila masa! Menakutkan!

Takkan lah sanggup begitu, kan?

Bukankah mencegah lebih baik dari mengubat?

Sebab itu, salah satu cara untuk berikhtiar menurunkan tekanan darah tinggi ialah dengan menjaga pemakanan seharian dan mengubah beberapa amalan lain, contohnya:

Kurangkan pengambilan garam dalam makanan seperti lauk yang masin, ikan masin dan sebagainya.

  • Banyakkan memakan buah dan sayur.
  • Berhenti merokok.
  • Bersenam.

Baca: 8 Jenis Makanan Baik Untuk Turunkan Darah Tinggi

Dan berita baiknya pengambilan Vivix Shaklee adalah satu langkah yang bijak. Kenapa? Ada 3 sebab:

  1. Kandungan Vivix ialah 4 ramuan dari tumbuhan dan buah. Tumbuhan dan buah sememangnya bagus diamalkan pesakit darah tinggi.
  2. Khasiat Vivix dapat membantu menurunkan tekanan darah tinggi. Ini terbukti dari testimoni-testimoni pengguna.
  3. Kebaikan polifenol dan resveratrol dari Vivix Shaklee menambahbaik kesihatan seseorang secara menyeluruh. Ia kerana polifenol dan resveratrol merupakan kebaikan anti-oksidan yang lebih kuat 10 kali ganda dari vitamin C dalam melindungi badan dari serangan penyakit dan kerosakan.

Dapatkan Vivix Hari Ini

Bagi yang berminat untuk mendapatkan Vivix bagi membantu masalah tekanan darah tinggi, boleh hubungi saya, Zaleha di 011-36198300 untuk pertanyaan dan tempahan. Klik button di sebelah kanan untuk terus WhatsApp saya direct.

Anda juga boleh buat pesanan secara online di laman e-Shopping Shaklee di link ini    —–> e-Shopping Shaklee

One comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge